Şəbəkə Marketinqi və ya Ponzi, piramida sxemləri: Fərqli cəhətlər

Şəbəkə Marketinqi və ya Ponzi, piramida sxemləri: Fərqli cəhətlərSon dövrlərdə media məkanında tez-tez fərqli mövzular altında maskalanaraq Ponzi (Piramida) sxemlərdən istifadə edib insanların küllü miqdarda vəsaitlərini mənimsəyən şirkətlərə rast gəlirik. Bir çox insanlar bu sxemlərə aldanaraq öz vəsaitlərini yatırır və nəticədə onların bağlanması ilə ciddi itkilərlə üzləşirlər. Bu digər tərəfdən Şəbəkə Marketinqi (Affilate/Network Marketing) modeli ilə işləyən şirkətlər üçün də ciddi bir reputasiya riski yaradır. Bu məqalədə Sizlərlə şəbəkə marketinqi və ponzi sxemlərin fərqli özəllikləri barəsində fikirləri paylaşacağam.
Şəbəkə Marketinqi nədir?
Şəbəkə marketinqi, bir şirkətin məhsullarını və ya xidmətlərini satmaq üçün istifadə etdiyi satış və marketinq strategilayalarından biridir. Burada şirkətin məhsul və xidmətlərinin satışını həyata keçirmək istəyən distributorlar etdikləri satış müqabilində eyni zamanda cəlb etdikləri və təlim keçdikləri əlavə distributorların satışlarından komisyon qazancları əldə edirlər.
Şəbəkə marketinqində məqsəd, işi böyüməyə kömək edə bilən bir distributor şəbəkəsi yaratmaqdır. Hədəf, keyfiyyətli məhsulların və ya xidmətlərin satışına əsaslanan davamlı və uzunmüddətli bir biznes qurmaqdır. Bu model dünyada bir çox məşhur şirkətlər tərəfindən istifadə edilən bir qanuni biznes modelidir.
Ponzi sxemi nədir?
Ponzi sxemi, vəsaitlərin hər hansı bir hovuz üzərindən bölüşdürülməsini təmin edən bir sistemdir. Burada hovuza daxil olan yeni vəsaitlərin bir hissəsi daha öncə qeydiyyatdan keçmiş şəxslərə ödənilir. Yəni faktiki olaraq pul bölgüsü həyata keçirilmiş olur. Müvafiq olaraq yeni vəsaitlərin daxil olması kəsildiyi və ya zəiflədiyi halda sistem bağlanır. Bu cür sistemlərdə heç bir dəyər yaradılmadığı üçün və sadəcə pul bölgüsü olduğu üçün adətən insanları yüksək ödəniş vədləri hesabına cəlb edirlər.
Ponzi sxemində əsas məqsəd, qanuni bir məhsul və ya xidmət satmaq əvəzinə yeni pul yatıranları cəlb etməyə xidmət edir. Bəzi hallarda bu cür sistemlər yalan biznes modeli hekayələrinin arxasında gizlənir. Son dövrlərdə bu cür sxemlərin daha da məşhurlaşmasının əsas səbəblərindən biri də internet üzərindən hər hansı elektron məhsulların satışı imkanlarının mümkünlüyü olmuşdur.
Şəbəkə marketinqini ponzidən fərqləndirən əsas xüsusiyyətlər
Şəbəkə marketinqinin ponzi sxemindən ilk və ən vacib fərqi ondadır ki, şəbəkə marketinqi heç bir halda heç nə etmədən pul yatırıb gəlir əldə etmək imkanı təklif edə bilməz. Əgər sizə pul yatır və aylıq heç nə etmədən yüksək stabil passiv qazanc əldə et deyilirsə demək ki, böyük ehtimal bu ponzi mexanizmidir.
Bundan fərqli olaraq Şəbəkə marketinqində mütləq şəkildə bir iş olaraq yanaşma edib, satış etmək, məhsulu öyrənmək, satmaq və özünü inkişaf etdirmək tələb olunur. Şəbəkə marketinqi məhsul satışına bağlı olduğu üçün heç bir halda ilkin dövrdə yüksək gəlir verə bilməz. Bu sistemdə yüksək qazanc əldə etmək üçün bir müddət aktiv şəkildə çalışmaq lazımdır. Necə ki, ənənəvi biznesdə öz işinizi qurarkən əvvəl özünüz aktiv çalışırsınız, sonra qazancınız artdıqca yeni işçilər cəlb edirsiniz onlar da çalışıb sizin üçün dəyər yaradırlar və nəticədə siz biznesinizi böyüdüb daha çox qazanırsınız, Şəbəkə marketinqində də ilk əvvəl çalışıb öz əməkdaşlarınızı öyrədib həm özünüzün həm də onların sərf etdikləri əmək müqabilində gəlirlərinizi artıra bilirsiniz.
İkinci vacib fərq şəbəkə marketinqində mütləq hər hansı bir məhsul və ya xidmət satışına bağlı olmasıdır. Bu satışı edən distributorlara isə məhsul və ya xidmətlərin satışından gələn gəlirin bir hissəsi komisyon olaraq ödənilməlidir. Bu zaman pul bölgüsü deyil, dəyər bölgüsü həyata keçirilmiş olur.
Üçüncü fərq isə davamlılıq yanaşmasıdır. Ponzi sxemlər pul bölgüsünə əsaslandığına görə onun qurucuları adətən müşahidəçi rolunda olur və müəyyən hədəflədikləri vəsait həcminə çatdıqda bütün sistemi bağlayıb yoxa çıxırlar və insanları pis vəziyyətə salırlar. Həmçinin, davamlılıq məqamında bu cür şirkətlərin və sistemləri araşdırarkən onların rəsmi qeydiyyatları və iş prinsiplərini daha dərindən araşdırmaq çox önəmlidir. Adətən ponzi sxemlər çox böyük bəzən hətta mümkünsüz səslənən vədlər verir və qeyri adi texnalogiyalara sahib olduqlarını bildirirlər.
Nəticə
Şəbəkə marketinqi və Ponzi sxemləri ilk nəzərdə oxşar görünə bilər, lakin onları bir-birindən ayıran yuxarıda qeyd olunan fərqlər mövcuddur. Şəbəkə marketinqi keyfiyyətli məhsulların və ya xidmətlərin satışı üzərində qurulan qanuni bir biznes modelidir. Qanuni bir məhsul və ya xidmət satmaq, distributorların cəlbi isə biznesi artırmaq üçün bir vasitədir. Əksər halda, şəbəkə marketinqi bir çox müəssisələr tərəfindən qanuni bir biznes modeli kimi istifadə edilir. Ponzi sxemləri isə yeni yatırım edənlərin cəlbinə əsaslanan və yeni cəlb olunan kapitalı daha öncəki yatırımcıların qazancı üçün istifadə edən qanunsuz bir pul toplama sxemidir. Ponzi sxemlər əksər halda yatırımcılar üçün maliyyə itgiləri ilə nəticələnir. Əhəmiyyətli olan, bu fərqləri anlamaq,  təkliflərin çox cəlbedici olmasına baxmayaraq, o sahə üzrə ekspertlərdən rəy almaq və Ponzi sxemləri təklif edənlərdən uzaq qalmaqdır.
Yadda saxlamaq lazımdır ki, istənilən biznesdə zəhmət və əmək sərf etmədən qazanc əldə etmək mümkün deyil. Bizim halal qazancımız hər zaman davamlı və ya müəyyən bir zaman çərçivəsində sərf etdiyimiz zəhmətin nəticəsidir.
Müəllif
Sənan Həsənov
Biznes kouç və təlimçi / banker.az

Maraqlı     Tarix: 10 mart 2023

Oxşar xəbərlər

Bakıda HOT 50 smartfonları təqdim edilib - QİYMƏTLƏR

() Ötən həftə İnfinix-in təşkilatçılığı və Baku Electronics mağazalar şəbəkəsinin, GMT şirkətinin dəstəyi ilə Bakıda PUBG Mobile-ın Azərbaycanda ikinci rəsmi turnirinin finalı keçirilib. Tədbir zamanı beynəlxalq texnologiy

Birinci mərhələdə plan yerləri 100 faiz dolan universitetlərin adları açıqlanıb

I mərhələdən sonra tələbə qəbulu aparılan 44 ali təhsil müəssisəsinin 25-də plan yerləri 95%-dən çox dolub. Bunu Dövlət İmtahan Mərkəzinin İdarə Heyətinin sədri Məleykə Abbaszadə bu gün keçirilən mətbuat konfransı zaman

"SABAH.school"a qeydiyyat üçün son şans! - 2000 AZN ENDİRİM EDİLİR

() Yeni nəsil özəl məktəb olan "SABAH.school"da 2024-2025 tədris ili üçün şagird qəbulu davam edir. Məktəb, müasir texnologiyanı təhsilə inteqrasiya edərək şagirdlərdə innovasiya və texnologiyayönümlü bacarıqları

600-dən çox bal toplayan 2 nəfər ali məktəbə qəbul olmayıb

Bu il 600-dən çox bal toplayan iki nəfər ali təhsil müəssisələrinə qəbul olmayıb. Bu barədə Dövlət İmtahan Mərkəzinin (DİM) İdarə Heyətinin sədri Məleykə Abbaszadə universitetlərə qəbulun nəticələri ilə bağlı keçirdiyi brifinqd

Ali təhsil müəssisələrinin qəbul planı 95,3% dolub

Ali təhsil müəssisələrinin qəbul planı 95.27% dolub. Bunu Dövlət İmtahan Mərkəzinin İdarə Heyətinin sədri Məleykə Abbaszadə bu gün keçirilən mətbuat konfransı zamanı deyib. VTB-də minimal faiz dərəcəsi ilə nağd kredit 10.49%-dən

Dövlət Agentliyinin gəlirləri kəskin artsa da, onu zərərdən "qurtara" bilməyib

Enerji Məsələlərini Tənzimləmə Agentliyi (AERA) publik hüquqi şəxs keçən ili də zərərlə bitirib. xəbər verir ki, şirkət 2023-cü il üzrə maliyyə hesabatı ərzində 2.71 milyon manat zərər etməklə zərərli fəaliyət illərinin müddətin

4SİM-in Müşahidə Şurasının iclası keçirilib

İqtisadiyyat Nazirliyinin tabeliyindəki IV Sənaye İnqilabının Təhlili və Koordinasiya Mərkəzinin (4SİM) Müşahidə Şurasının növbəti iclası keçirilib. Məlumata görə, iclas Şuranın sədri, naziri Mikayıl Cabbarovun sədrliyi il

"Növbəti 3 ildə Qarabağ Universiteti üçün yeni tədris korpusları inşa ediləcək"

Qarabağ Universitetinin yaradılması hesab edirəm ki, tarixi hadisədir. Bunu Prezident İlham Əliyev Qarabağ Universitetinin müəllim və tələbə heyəti ilə görüşündə deyib. VTB-də minimal faiz dərəcəsi ilə nağd kredit 10.49%-dən

Yeni peşə ixtisasları yaradılıb

Nazirlər Kabineti "Peşə təhsili üzrə ixtisasların Təsnifatı"nda dəyişiklik edib, yeni ixtisaslar yaradılıb. "Sənətşünaslıq, mədəniyyət və incəsənət" peşə istiqaməti üzrə" "030102 Kargüzarlıq"


iqtisadi xeberler kicik biznes birbank depozit faizleri bank faizleri