"Bird strikes" nədir və niyə quşlar hələ də aviasiya üçün ciddi təhlükə olaraq qalır?

Quşlarla təyyarələrin toqquşması (bird strikes) problemi hələ də aviasiyada ən aktual problemlərdən biridir. Texnologiyanın daim inkişaf etməsinə və təhlükəsizlik tədbirlərinin daha da sərtləşməsinə baxmayaraq, quşlar yüz il əvvəl olduğu kimi, təyyarələr üçün ən dəhşətli problemlərdən biri olaraq qalır.
Beynəlxalq Mülki Aviasiya Təşkilatının araşdırması göstərir ki, hər il təyyarələr təxminən 5500 dəfə quşlarla toqquşur. Çox vaxt lələkli "kamikadzelər" bu fövqəladə hallarda ölür, lakin bəzən çəkisi bir kiloqramdan az olan qanadlı karkas bir neçə on ton ağırlığında olan bir təyyarəni yerə endirir.
Çox vaxt təyyarələr və quşlarla bağlı fövqəladə vəziyyətlər aerodromlarda – uçuş və ya eniş zamanı baş verir. Əksər hallarda quşlar təyyarənin mühərrikinə zərbə vurur. Keçirilən sınaqlara baxmayaraq, bəzən ən güclü və yüksək səviyyədə qorunan "Boeing" və "Airbus" mühərrikləri belə bir neçə kiloluq quşun qurbanı olur.
Başa düşmək vacibdir ki, qalxan və ya enən təyyarəni quşların zərbələrindən qorumaq demək olar ki, mümkün deyil. Belə ki, turbinlərə quraşdırıla biləcək qoruyucu maneələr havanın mühərriklərə daxil olmasına mane olur.
Böyük təyyarə istehsalçıları hər il minlərlə mühərrikini sınaqdan keçirir. Standartlara görə, mühərrik heç bir problem olmadan böyük bir qağayı və ya qarğanın zərbəsinə tab gətirə bilməlidir. İnternetdəki çoxsaylı videolar göstərir ki, mühərriklər əslində onlara düşən quşları asanlıqla "udur".
Lakin, ən nadir kritik hallarda turbin qanadları toqquşmanı "həzm edə bilmir" və nəticədə mühərrikdə yanğın baş verir. Bu gün bütün təyyarələrin göyərtəsində yanğınsöndürmə sistemlərinin olmasına baxmayaraq, insan tələfatı ilə nəticələnən faciələrin qarşısını almaq mümkün deyil.
Orta hesabla bir təyyarənin qalxma sürəti təxminən 200-300 km/saatdır. Nəzərə alın ki, bu hələ uçuş zamanıdır. Təyyarənin sürəti 600-700 km/saata çatdığı halda isə bir quşun toqquşması 30 mm-lik avtomatik topdan atılan atəşə bərabər olur.
Məsələ burasındadır ki, min metrdən çox hündürlükdə pilotların arxaya dönüb təyyarəni endirmək şansı var. Yaxın məsafədə isə təyyarənin altında kifayət qədər yüksəklik olmur. Belə fövqəladə halların qarşısını almaq mümkündürmü? Mümkündür, amma çox çətin. Uzun onilliklərdir ki, müasir hava limanlarında təyyarələri ornitoloji xidmətlər qoruyur.
Eyni zamanda, mühəndislər toqquşmalardan yaranan zərəri minimuma endirmək üçün mühərriklər və ön şüşələr üçün daha güclü materiallar hazırlayırlar. Ancaq hətta ən yeni təyyarə belə quşlardan 100% qorunmayıb. Maksimum təhlükəsizliyi təmin etmək üçün hələ də quşlara qarşı hərtərəfli tədbirlərə ehtiyac var, bu da onlarla toqquşma ehtimalını minimuma endirsə də, tamamilə aradan qaldırmır.
Qeyd edək ki, bu gün "Azərbaycan Hava Yolları" aviaşirkətinin J2-8243 nömrəli Bakı-Qroznı reysini yerinə yetirən "Embraer 190" təyyarəsi Aktau şəhərinin 3 km yaxınlığında qəza enişi edib. Göyərtədə 62 sərnişin, 5 ekipaj üzvü olmaqla, ümumilikdə 67 nəfər olub, onlardan 28 nəfər sağ qalıb. Sərnişin təyyarəsinin qəzaya uğraması nəticəsində çoxsaylı insan tələfatı ilə əlaqədar dekabrın 26-da Azərbaycanda matəm elan edilib. / banker.az

Maraqlı     Tarix: 25 dekabr 2024

Oxşar xəbərlər

Almaq üçün ən yaxşı 3 Yapon avtomobili

Problemsiz, risk almayıb, "ikinci əl" avtomobil almaq istəyənlər üçün Yaponiya maşınları siyahının ilk sırasında gəlir. xəbər verir ki, avtomobil mütəxəssisləri davamlılığı və xarab olma ehtimalının az olma dərəcəs

Azərbaycanda potensial qeyri-neft ÜDM-in qiymətləndirilməsi

Azərbaycan Mərkəzi Bankının əməkdaşları Əvəz Yusibov, Tural Yusifzadə və Vüqar Əhmədov tərəfindən hazırlanan bu tədqiqat işi Azərbaycanının qeyri-neft iqtisadiyyatı üzrə potensial artımını və onun istehsal gücü yüklənməsi

Emosional agentlər: süni intellektin yeni mərhələsi nə qədər təhlükəlidir?

Məşhur futurolog Kevin Kelli süni intellektin emosional imkanlarının inkişafını proqnozlaşdırır və elə indi cavab tapılmalı olan, xoş olmasa da, vacib suallar qaldırır. Bu gün bir çox insan Süni intellektin (Sİ) "ağıllı"

Bir dəfə yaşayırıq: dağıdıcı davranışı nə vaxt seçirik?

Niyə müasir ekoloji və siyasi böhranlar, bəşəriyyət üçün mövcudluq təhlükəsi yaradan çağırışlar insanlarda qeyri-rasional xərcləmə və istehlakına gətirib çıxarır? Mən bunu "asteroid iqtisadiyyatı" adlandırıram

Zəngəzur dəhlizi belə olacaq

"Azərbaycan Kartoqrafları" İctimai Birliyi Zəngəzur dəhlizinin xəritəsini hazırlayıb. Xəritənin altlığı yüksək keyfiyyətli kosmik şəkillər əsasında tərtib edilib. Bu barədə "Azərbaycan Kartoqrafları" İctima

Azərbaycan şirkətinin rəhbərinin ideyası əsasında ofis əməkdaşları üçün universal kreslo hazırlanıb

Azərbaycanın aparıcı mebel istehsalçılarından olan Gardashlar Mebel bu dəfə ofis əməkdaşlarının rifahına yönəlmiş addımı ilə diqqət çəkib. Marja xəbər verir ki, müasir iş şəraitində uzun saatlar kompüter qarşısında çalışa

Green Card nədir və onu necə əldə etmək olar?

Amerika Birləşmiş Ştatları ölkə əhalisinin mədəni müxtəlifliyini artırmaq üçün 1990-cı ildə rəsmi olaraq Green Kart Lotereyasını (Müxtəliflik İmmiqrant Viza Proqramı) tətbiq etdi. Cəmiyyətdə Yaşıl Kart kimi tanınan "Daim

Azərbaycanın təhsil mühitində yeni standart: SABAH.school

SABAH.school – övladınızı yalnız imtahanlara deyil, sabahın dünyasına hazırlayan müasir məktəb – ilk tədris ilini uğurla tamamladı və Azərbaycanda təhsilin keyfiyyətinə yeni yanaşma gətirdi. Məktəb Beynəlxalq Bakalavria

DeepSeek OpenAI ilə rəqabət üçün yeni model hazırlayır

Çinli süni intellekt inkişaf etdirən şirkəti olan DeepSeek, ABŞ-lı OpenAI kimi iri süni intellekt şirkətləri ilə rəqabət etmək üçün yeni, inkişaf etmiş AI (süni intellekt) modeli üzərində işləyir. Marja xəbər verir ki, mənbələr


iqtisadi xeberler bitcoin investisiya bitkoin valyuta mezennesi